سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانش، ثمره حکمت است و درستی از شاخه های آن . [امام علی علیه السلام]

sport
نویسنده :  محمد جواد مرادی

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت: قرار نیست در بازی فردا به فیروز کریمی درس پس بدهم.

داود مهابادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه گفته می‌شود شرایط راه‌آهن به مراتب بهتر از استقلال است، اظهار داشت: این نظر را قبول ندارم چون آنها در لیگ از ما بالاتر هستند. راه‌‌آهن فقط نسبت به گذشته بهتر شده است.
وی افزود: استقلال و کادر فنی این تیم قابل احترام هستند و ما هم با تمام قوا به مصاف آنها می‌رویم. به دنبال برگزاری یک بازی خوب هستیم.
وی در خصوص تقابل با فیروز کریمی تصریح کرد: قرار نیست کریمی به شاگردان سابقش نمره بدهد. فردا رقیب ماست و ما هم دنبال یک مبارزه خوب هستیم.
سرمربی جوان راه‌آهن در مورد اینکه گفته می‌شود محمد حسن انصاری‌فرد در انتخاب بازیکنان برای قرار گرفتن در ترکیب دخالت می‌کند، اذعان داشت: کسانی که چنین حرفی را مطرح می‌کنند از دایره عدالت خارج هستند، چون در زمینه ارنج تیم خودم فقط تصمیم می‌گیرم؛ اما در مورد مسایل کلی تیم همیشه نظرات انصاری‌ فرد را جویا می‌شوم.


دوشنبه 87/2/2 ساعت 9:37 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

مدیران عامل دو باشگاه اصفهانی ذوب آهن و سپاهان در خصوص مسائل مربوط به حضور بازیکنان خارجی در ایران به رئیس سازمان تربیت بدنی نامه نوشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید آذری و محمد رضا ساکت با ارسال نامه ای به محمد علی آبادی، راهکارهای خویش را در راستای اصلاح بخشنامه اداره کل اشتغال اتباع خارجه وزارت کار مبنی بر تخصیص 30 درصد از حقوق و مزایای اتباع خارجه همراه با 000/330 ریال به حساب خزانه داری دولت بیان کردند.
در این نامه پیشنهاد شده است:
الف- محیط‌های فرهنگی ورزشی شامل باشگاه‌ها از اجرای این مصوبه مستثنی باشند.
ب- در صورت عدم امکان بند الف - تاریخ اجرای مصوبه از اول سال 1387 در نظر گرفته شود.
ج- برای باشگاه‌های افتخار آفرین در عرصه بین المللی امتیازاتی در نظر گرفته شود


دوشنبه 87/2/2 ساعت 9:37 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

تیم فوتبال استقلال تهران اردوی آمادگی 10 روزه در آلمان برپا خواهد کرد.

علی فتح ا...زاده در گفت و گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: دعوت نامه‌ای از کشور آلمان دریافت کردیم که آن را بررسی کردم و پس از تصویب آن در هیئت مدیره باشگاه، به مدت 10 روز در آلمان اردو خواهیم زد.
وی افزود: در باشگاه دورتموند یا بایرلورکوزن مستقر می‌شویم. این اردو پیش از آغاز لیگ برتر هشتم برگزار می‌شود و تیم استقلال در پایان اردو وارد مسابقات فصل آینده خواهد شد.
فتح ا... زاده افزود: در شهریور ماه نیز تیم استقلال به همراه پرسپولیس در امریکا حضور خواهد داشت و دعوتنامه این سفر را نیز دریافت کرده‌ایم.
استقلال تهران روز سه شنبه در جام حذفی به مصاف تیم راه آهن خواهد رفت.
این تیم در لیگ برتر با 38 امتیاز در مکان هشتم است.
انتهای پیام/


یکشنبه 87/2/1 ساعت 9:13 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت:‌ مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا باید با کارشکنی‌های عربستانی ها به درستی برخورد کند.

ژوران ویرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره تخلف مسئولان عربستان برای صدور روادید برخی اعضای سپاهان گفت:‌ متاسفانه رفتار و عربستانی ها در فوتبال حرفه‌ای اصلا طبیعی نیست. آنها باید 20 روز قبل از شروع مسابقه روادید بازیکنان و کادر فنی را صادر می‌کردند اما اکنون با وجود تاخیر در پروازمان هنوز این مشکل برطرف نشده است.
وی افزود: باید مسئولان AFC این مشکل را برطرف کرده و جوسازی عربستانی‌ها را خنثی کنند. با توجه به شرایط جدول الاتحاد عربستان در اندیشه یک تساوی است و به نظرم آنها می‌خواهند با حاشیه‌سازی، به اهداف خود برسند.
ویرا تاکید کرد: در لیگ قهرمانان آسیا با الاتحاد بازی می‌کنیم، بنابراین اگر آنها نتیجه بازی را می‌خواهند باید در میدان مبارزه کنند. جوسازی خارج از زمین خنده‌آور است.
سرمربی برزیلی خاطرنشان کرد: انتظار برای دریافت روادید یک ساعت قبل از پرواز واقعا مضحک است و مسئولان AFC باید به درستی این مسایل را پیگیری کنند.
قوانین و مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا و FIFA کاملا شفاف است، بنابراین هر کسی که از آن تخطی می‌کند باید با برخورد جدی مواجه شود.
وی در خصوص وضعیت تیم عنوان کرد: خوشبختانه بازیکنان سپاهان برای رویارویی با الاتحاد تمرینات خوبی را برگزار کرده‌اند. اعتماد زیادی به بازیکنانم دارم. پیش‌بینی نتیجه مسابقه و اظهارنظر دقیق در مورد شرایط بازیکنان در وضعیت فعلی که پیش آمده برایم بسیار دشوار است؛ اما برای مسابقه آمادگی کامل داریم.
ویرا گفت: برای کسب سه امتیاز بهترین تلاش خود را انجام خواهیم داد، زیرا نیاز مبرمی به پیروزی داریم و برای رسیدگی به هدف نهایی فقط به مسابقه تمرکز داریم.
تیم‌های الاتحاد عربستان و سپاهان ایران چهارم اردیبهشت در چهارمین مسابقه از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با یکدیگر مصاف می‌کنند.


یکشنبه 87/2/1 ساعت 3:42 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

مدیر حقوقی پرسپولیس گفت: با توجه به شکایت ساها در کمیته انضباطی فدراسیون، باشگاه رای این کمیته را قبول ندارد.

مصطفی شکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده درباره پرونده بدهی به علیزاده، از ایشان درخواست کرده‌ایم تا برای روشن شدن تکلیف بدهی‌اش، در نشستی در باشگاه شرکت کند تا به توافقاتی برسیم.
وی افزود: با توجه به صحبت‌های هفته‌های قبل درباره ساها و شکایت‌ ایشان به کمیته انضباطی فدراسیون، پرسپولیس اعلام کرده این رای را قبول ندارد. این مورد را به صورت مکتوب به فدراسیون اعلام کرده ایم.
وی درباره پیگیری‌های انجام شده برای بازگشت 6 امتیاز گفت: کماکان امیدوار هستیم. امیدواریم فقط دستور بازبینی پرونده داده شود چون مدارک جدیدی داریم که با ارائه آن، امید زیادی برای بازگشت 6 امتیاز داریم.


یکشنبه 87/2/1 ساعت 3:42 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

مهاجم ایرانی تیم الظفره گفت: از روزی که وارد امارات شدم، هیچ کس حالم را نمی‌پرسد و از خودم هم بدم آمده و می‌گویم به کجا آمدم؟

سیاوش اکبرپور از دلایل ترک فوتبال ایران و انگیزه‌هایش برای بازگشت، با خبرگزاری فارس حرف‌های تازه‌ای را در میان گذاشت. متن این گفت و گو را در زیر می‌خوانید:

فارس: در امارات روزهای زندگی چگونه است؟
بستگی به ساعات تمرین دارد. روزهایی که بعد از ظهر تمرین است، صبح با دخترم مشغول می‌شوم و بعد تمرین، یک گردش کوچک در شهر و بعد استراحت.

فارس: چقدر زمان برد تا با این شیوه عادت کنی؟
اوایل که به شرایط هوایی هم عادت نداشتم، سخت بود؛ اما کم کم خودم را وقف دادم.

فارس: حالا همان اکبرپور ایران هستی؟
30، 40 درصد با اکبرپور ایران فاصله دارم. این اختلاف بیشتر به دلیل پستی است که در آن بازی می‌کنم.

فارس: منظور از نظر اخلاقی بود.
از آن لحاظ که خیلی فرق کردم. در امارات 16 هفته متوالی بدون اینکه محروم شده و جنجالی داشته باشم، بازی کردم؛ حتی یک کارت زرد هم نگرفتم. سعی کرده ام فقط به فوتبال فکر کنم تا برای سال بعد که می‌خواهم تصمیم بگیرم، راحت باشم.

فارس: روابط بیرون زمین هم تغییر کرده است؟
بیرون زمین از اول خوب بودم. زمان بازی چون تیم را خیلی دوست داشتم، همه چیز یادم می‌رفت.

فارس: در نوجوانی مربی مثل محمود یاوری را بالای سر خود داشتی. تعجب می‌کنیم چطور نتوانست در شما تاثیر داشته باشد.
خصوصیت فوتبالی من همین است. در تیم نوجوانان هم که حمید درخشان سرمربی بود، همینطور بودم. کلا دعوا کردن در زمین را دوست داشتم.

فارس: یاوری ایراد نمی‌گرفت؟
نه، فقط سال 85 به آن شکل به حاشیه رفتم.

فارس: کاری به فصل قبل نداریم. از گذشته می‌گویم.
قبلا اینطور نبودم. یادم نمی‌آید.

فارس: کلا بازیکن خیلی سر به زیری نبودی؟
نه، شر بودم؛ ولی نه به این فضاحت که شش جلسه محروم شوم.

فارس: سال‌هایی که در فجر (مقاومت)سپاسی بودی، آرام‌ترین سالهای فوتبالی تو بود؟
بله، فضای تیمی مثل فجر با استقلال، زمین تا آسمان فرق می‌کند. فجر بهترین باشگاه ایران است.

فارس: چطور؟
همیشه همه از فولاد به عنوان کارخانه بازیکن سازی می‌گویند؛ اما فجر شایسته این عنوان است. هر سال 2 تا 3 بازیکن خوب به تیم ملی و تیم‌های خوب معرفی می‌کند.

فارس: آن محیط آرام چقدر به خاطر پیروانی است؟
خیلی زیاد. رفاقتی که او بین بومیان شیرازی و بقیه ایجاد می‌کند، مثال زدنی است. در تمرین فجر هیچگاه از دعوا خبری نیست.

فارس: چقدر تحت تاثیر او بودی؟
همه فوتبالم را مدیون ایشان هستم. هر چه دارم، از او است. اشتباه نکرده باشم، در 16 سالگی در جام باشگاه‌های آسیا مرا بازی داد؛ حتی پنالتی زدم. روزی که قرار شد به استقلال بیایم، برای اولین بار در تاریخ فجر، من که یک سال از قراردادم مانده بود، توانستم به تهران بیایم.

فارس: از این جا به بعد امیر قلعه نویی وارد زندگی حرفه‌ای‌ات شد؟
به هر حال، یک جاهایی هم مدیون او هستم.

فارس: چطور هم مدیون پیروانی هستی و هم قلعه نویی؟
در یک مقطعی، آقا غلام کمک کرد. از 16 تا 20 سالگی که در این تیم بودم، خیلی چیزها را یاد گرفتم. بازی درگیرانه‌ام در زمین را مدیون شاغلام هستم.

فارس: چطور؟
پیروانی بازی درگیرانه را دوست دارد. خود هم اینطور که تعریف می‌کرد، زمان بازیگری همین گونه بود. بعد از آن، تجربه‌ام را مدیون قلعه‌نویی هستم. بازیکنی بودم که به همراه ازیکنانی نظیر سامره، عنایتی، نیکبخت و فکری از فجر به استقلال آمده بودم و خیلی کمکم کرد. او سامره را بیرون می‌گذاشت تا من بازی کنم.

فارس: در واقع باعث شد تا حرف و حدیث‌هایی نیز بوجود آید. می‌گفتند درصدی از قراردادت به او رسیده.
سالی که آمدم به استقلال، پول خوبی گرفتم. باشگاه مبلغی حدود 120 میلیون بابت رضایتنامه داد. این را بگویم که استقلال برای بدست آوردن من خیلی زحمت کشید.

فارس: استقلال یا امیر قلعه نویی؟
امیر قلعه نویی مرا خیلی دوست داشت و هنوز که هنوز است، این حس را دارد. سال گذشته اگر مقابل مس مصدوم نمی شدم و آن حاشیه ها درست نمی‌شد، حالا وضعیت دیگری داشتم و می‌توانستم به تیم ملی هم برسم.

فارس: مربی که بازیکن را بشناسد، در مواقع حساس او را فرا نمی‌خواند؟
در مورد من نمی‌شد. بازیکنی که 8 جلسه محروم شده باشد، هرقدر هم خوب باشد، نمی‌تواند به تیم ملی برود. باید از نفرات بهتر استفاده می‌شد. اگر اکبرپور سال 85 بودم، یک حرف بود. آن سال خیلی زحمت کشیدم.

فارس: اما آن سال قهرمانی استقلال به نام جباری نوشته شد.
فوتبال همین است. او هم بازیکن خوبی است که دوستش دارم.

فارس: یادم می‌آید در همان مقطع، از این موضوع گله داشتید.
هیچ وقت از پیشرفت بازیکنی ناراحت نمی‌شوم. شاید بازیکنی باشم که به نظر خودم حسود هستم.

فارس: یعنی چی؟
اگر در لیگ ایران باشم و ببینم بازیکنی در پست خودم خوب است، به او حسادت می‌کنم؛ به قدری که حد ندارد. شاید بعضی بازیکنان به هم تیمی‌های خود حسادت کنند؛ ولی لیگ این حس را دارم. می‌گویم چرا او خوب است و من نباید بهتر از او نباشم. این حسادت کمک می‌کند تا بهتر کار کنم.

فارس: در واقع، غبطه می‌خوری.
به نوعی بله، اکنون که در لیگ امارات هستم، تمام بازی‌های لیگ ایران را می‌بینم. آنهایی که من را می‌شناسند، می‌دانند به خاطر پول به امارات نیامدم. به دلیل آن محرومیت مجبور به ترک ایران شدم.

فارس: صحبت با شاه حسینی هم فایده‌ای نداشت؟
با او حرف زدم و گفت به دلیل اینکه زیاد مورد عفو قرار گرفتم، نمی‌تواند کاری کند. اکنون هم در امارات تمام حاشیه‌ها را کنار گذاشتم که مدیون او هستم. در ایران دو پیشنهاد خوب داشتم. حیف شد. فکر می‌کنم به خودم ظلم کردم. می‌توانستم در اردو باشم.

فارس: توانایی بازی در اروپا را در خودت می‌بینی؟
بله، وقتی بعضی اوقات می‌بینم برخی بازیکنان در تلویزیون با چه اعتماد به نفسی حرف از بارسلونا و رئال می‌زنند، به خودم امیدوار می‌شوم. این مدل فکری عیب نیست؛ اما خودم را در حد فوتبال خودم می‌بینم. حضور در رئال و بارسلون یک رویا است. آنها سوپراستارهای هر کشوری را دارند. دوست دارم به لیگ ایتالیا، سری ‌A و B بروم چون فوتبال خودم درگیرانه است.

فارس: به خاطر همین ویژگی‌های متفاوت نسبت به سایر مهاجمان، همیشه بازیکن محبوب دنیزلی بودی.
اگر او در ایران بود، حتما مرا جذب می‌کرد؛ حتی صحبت‌هایی هم شد که به پرسپولیس بروم. البته هرگز این کار را نمی‌کنم.

فارس: چرا؟
آدم بسیار احساسی هستم و نمی‌توانم توهین هواداران را تحمل کنم. بازی آخر سال قبل با هواداران خودی درگیر شدم. به حاشیه رفتم.

فارس: چرا این همه مشکل داشتی؟
واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده بود. هر کاری می‌کردم گل بزنم، نمی‌شد. استقلال امسال با سال گذشته زمین تا آسمان فرق می‌کرد.

فارس: مثلا؟
سال قبل برای یک چپ پا می‌مردیم؛ اما امسال چند بازیکن چپ پای خوب دارد.

فارس: چقدر دوست داشتی در این استقلال باشی؛ آن هم کنار برهانی؟
خیلی‌ زیاد. وقتی تمرین رفتم، حالم عوض شد. در مورد برهانی هم بگویم که بازیکن خوبی است. در واقع بهترین مهاجم ایران است. فورواردی که برای خودش موقعیت ایجاد می‌کند، بهترین است.

فارس: چطور از بازیکنی که با هدر دادن موقعیت‌ها اعصاب هواداران را خرد می‌کند، دفاع می‌کنید؟
آدم‌ها از تلویزیون یک صحنه‌ای می‌بینند و نمی‌توانند خودشان را جای او قرار دهند. نمی‌دانید وقتی از همه طرف‌ فشار روی بازیکن باشد، چه عذاب آور است. همین اتفاق سر من افتاد. انگار یکی من را به سمت حاشیه هل می‌داد.

فارس: هیچ وقت هم کسی سعی نکرد کمک کند؟
در پرسپولیس و استقلال وقتی روی نوار بدی بیفتی، از دست کسی کاری ساخته نیست. سال 85 روی نوار خوبی بودم و تا پایان فصل هم هیچکس نتوانست مرا از آن شرایط خارج کند. آرش به این منجلاب افتاده و هر چقدر می‌خواهد خودش را خوب نشان دهد، نمی‌تواند.

فارس: در همین لیگ، مهاجمانی هستند که اندازه او تلاش نمی‌کنند؛ اما موفق تر از او هستند.
بله، محسن خلیلی فوروارد خوبی است؛ اما قابل مقایسه با آرش نیست. او در پست دایی و عنایتی بازی می‌کند؛ اما برهانی شلوغ کاری می‌کند و کارش را بلد است.

فارس: در تمرین استقلال چیز جدیدی ندیدی؟
تنها مسئله‌ای که برایم جالب آمد، زمین شماره 2 آزادی بود. التماس چنین زمینی را می‌کردیم؛ البته ساخت رختکن در کنار زمین هم تازگی داشت.

فارس: در خود تیم چیز جالی ندیدی؟
البته که دیدم. استقلال خیلی جوان است؛ روزی که به این تیم آمدم، بازیکنانی نظیر برومند، نیکبخت واحدی، منصوریان، فکری، سامره، پاشازاده، اکبری و ... بودند.

فارس: یعنی استقلال بازیکن بزرگ ندارد؟
اولا که به نظر من هر بازیکن کوچکی، بزرگ می‌شود. در این استقلال به غیر از منصوریان، نوازی و مجیدی، زیاد بازیکن ندیدم که بزرگ باشد. آقای کریمی حتما خودش بهتر از همه می‌داند. تیم‌های پرسپولیس و استقلال به بازیکن بزرگ احتیاج دارند. در کنار 4 بازیکن جوان، تیم نیاز به بازیکن با تجربه هم دارد. هیچ کس نمی‌تواند بزرگی در پرسپولیس و استقلال را منکر شود. تماشاگران تیم ملی کم می‌شوند؛ اما هواداران این دو تیم هرگز.

فارس: ظاهرا در امارات هم همه فوتبال ایران را به این دو تیم می‌شناسند؟
مطمئنم فوتبال ما آنقدر قدرتمند است که اگر یک تیم از دسته دوم هم به آسیا برود، از حیثیت آن دفاع می‌کند؛ اما اینجا، ایران را با پرسپولیس و استقلال می‌شناسد. حیف که زمانه بدی داریم. چرا باید خوب‌های این دو تیم به امارات بیایند؟ در ایران فوتبال شغل فوتبالیست است؛ اما در همین تیم الظفره، از 25 بازیکن، 24 نفر شغل ثابت دارند که درآمدشان از فوتبال بیشتر است. در ایران اینگونه نیست. بازیکن باید همه حواسش به این باشد که قراردادش را چطور بگیرد. با همه این حرف‌ها، دلم می‌خواهم بار دیگر پیراهن استقلال را بپوشم.

فارس: سال قبل از سوی خیلی‌ها مورد انتقاد قرار گرفتی. از کسی بابت آن روزها گله ای نداری؟
یک گله بزرگ از فردوسی پور دارم.

فارس: چرا؟
روزی که اکبرپور در ایران بازی می‌کرد و حاشیه داشت، برای او مارش جنگ گذاشت. او را به گلادیاتور تشبیه کرد. فقط یک دوربین مخصوص من گذاشت. البته او و برنامه تلویزیونی 90 را خیلی دوست دارم و همیشه هم نگاه می‌کنم. حالا که به حاشیه هایم پایان دادم و حتی یک بار گلم در الظفره بهترین گل ماه آسیا شناخته شد، اشاره‌ای نکرد. خراب کردن یک بازیکن خیلی راحت است؛ اما در یک سال گذشته یک بار هم به من و 16 بازی بدون دردسرم در امارات اشاره نکرد. اخلاق خوب داشتن هم مثل گل زدن است.

فارس: بد یا خوب، در ایران به بازیکنی در امارات موفق می‌گویند که گل بزند.
اشتباه است. در امارات بازیکن خارجی همیشه باید گل بزند؛ در غیر اینصورت عذر او را می‌خواهند. در استقلال شاید کنار دست من 11 ستاره بازی می‌کردند؛ اما در امارات هر تیم دو تا سه بازیکن خوب دارد و همه فشار روی آنها است. آدم پایش را به امارات می‌گذارد، همه چیز برایش عوض می‌شود.

فارس: یعنی چه؟
موقعی که ایران بودم، شاید روزی 20 تلفن از خبرنگاران داشتم؛ اما پایم را به امارات گذاشتم، هیچ کس زنگ نمی‌زند که حالم را بپرسد. خودم از خودم بدم آمده و می‌گویم خدا به کجا آمدیم؟ یک زمانی بازیکن استقلال بودم و دوستم داشتند.

فارس: شاید این بی‌توجهی‌ها تنبیه باشد.
خب اگر امارات نرویم، کجا برویم؟

فارس: خودتان ادعا می‌کنید از اروپا پیشنهاد دارید.
با 23 سال سن و 9 سال تجربه بازی در لیگ، می‌خواهم به اروپا بروم. پیشنهاد هم دارم؛ اما وقتی از من سابقه بازی ملی ام را می‌پرسند و می‌فهمند تعداد بازی های ملی ام 3 دیدار است، از همان مسیری که آمده‌اند، راهشان را کج می‌کنند و می‌روند.

فارس: چرا سیاوش اکبرپور که تمام رده‌های سنی در تیم ملی بود، این قدر سهم کمی از حضور در تیم ملی دارد؟
از بس بد اقبال هستم. در رده امید که مایلی کهن چندان اعتقادی به من نداشت. زمان برانکو سه تا بازی خوب انجام دادم؛ حتی گل هم زدم. بعضی روزها به عنایتی می‌گویم، واقعا یک روز نمی‌شود که یکی بیاید و مرا دوست داشته باشد. این همه مربی در تیم ملی آمده و من هم مدام مسیر تیم ملی را رفتم و برگشتم.

فارس: حتی قلعه نویی هم این فرصت را نداد؟
کاری به او ندارم. سالی که در ایران خوب بودم، رفتند سراغ لژیونرهای اماراتی؛ آن هم بازیکنی که اخراج شده بود. او به جام جهانی رفت. حالا که به امارات رفتم، نظرشان عوض شده و می‌گویند باید به بازیکنان لیگ اهمیت بدهند.

فارس: در آن مقطع حاضر می‌شدید علی دایی را حذف کنید؟
در فوتبال یک الگو دارم که شاید وقتی همه متوجه این قضیه شوند، خنده‌شان بگیرد؛ اما عاشق مجتبی محرمی هستم. همیشه به هوش پروین و قلعه نویی و فوتبال او علاقه داشتم. همیشه برنامه با خاطرات فوتبال را می‌دیدم تا بازی‌های او را ببینم. او اسطوره فوتبال ایران است. روزی که با او از نزدیک حرف زدم، ضربان قلبم دو برابر شده بود و دوست نداشتم از کنارم بلند شود.

فارس: اینها چه ربطی به سوال من داشت؟
گریزی زدم که در این مورد صحبت نکنم. مطمئن باشید اگر در آن مقطع دایی را هم نمی‌بردند، من هم به جام جهانی نمی‌رفتم.

فارس: دایی را همیشه همه به سختکوشی می‌شناسند؛ اما هستند بازیکنانی که به لحاظ تکنیکی از او بالاتر هستند، اما به جایگاه او نمی‌رسند.
فوتبال یک جرقه است. جرقه‌ای زده می‌شود و فوتبالیست به لیگ برتر می‌آید. جرقه می‌خورد و به تیم ملی دعوت می‌شود. مهرزاد معدنچی در تیم پروین بد بازی می‌کرد؛ اما به تیم ملی دعوت شد و به جام جهانی هم رفت و تا الان هم هست. حالا مانده‌ام این جرقه کی برای من زده می‌شود؟ همراه تیم ملی به کره رفتم. دقیقه 90 داخل زمین شدم و سه دقیقه بعد هاشمیان گل زد. مقابل امارات در آزادی 2 بر صفر بردیم. دو تا پاس گل دادم و بهترین‌های تیم بودم؛ اما نیمه دوم تعویض شدم.

فارس: شنیدیم آنقدر از قلعه نویی عصبانی شده بودی که گفتی حیف آن همه تلاشی که برای او در استقلال انجام دادی.
این حرف را نزدم. او را دوست دارم؛ حالا هر چقدر هم که به من ظلم کند. او در حقم پدری کرد. می‌توانست خیلی راحت نیمکت نشینم کند. کنار او تجربه پیدا کردم. بحث تیم ملی ربطی به او ندارد. در این فوتبال آنقدر که به خیلی ها میدان داده شد، به من ندادند. وقتی ابراهیم زاده فهرست 50 نفره را داد، خنده‌ام گرفته بود. یعنی من جز 50 بازیکن اول فوتبال ایران نبودم؟ باز قبلا نفر پنجاهم دعوت می‌شدم. وقتی تیم ملی 1000 دقیقه گل نمی‌زند و همه مهاجمان را امتحان می‌کنند، اینقدر قابل نیستم که امتحانم کنند؟

فارس: اکنون که در الظفره فوروارد نیستی؟
اگر علی کریمی را در السد قطر در پست غیر تخصصی‌اش استفاده کنند، دیگر نباید او را دعوت کرد؟ فقط برای یک بار هم شده بازی ام را ببینند. مگر در پست هافبک دفاعی نیستم؛ در همین پست دعوتم کنند.

فارس: چرا در الظفره در آن پست بازی می‌کنی؟
مربی ما از بازی درگیرانه‌ام خوشش می‌آید. معتقد است به درد آن پست می‌خورم. صراحتا می‌گویم هر کدام از بازیکنان ایرانی به جای در این تیم بودند، اخراج می‌شدند. هیچ مهاجمی طاقت نمی‌آورد دو خط عقب تر بازی کند.

فارس: برای رسیدن به تیم ملی چقدر فاصله داری؟
نمی‌دانم. حاشیه را کنار گذاشتم و می‌خواهم با خیال راحت برای فصل بعد یک انتخاب خوب در ایران داشته باشم.

فارس: چرا نخواستی در مورد دایی صحبت کنی؟
آنقدر برای بازی انگیزه دارم که زمین را هم می‌خورم. اکبرپور چه سنخیتی با علی دایی دارد؟ اصلا سوابق فوتبالی ما با هم قابل مقایسه نیست. پس فردا کارشناسان نمی‌گویند من چه می‌گویم؟ اگر 200 بار دیگر هم از طرف دایی به تیم ملی دعوت نشوم، حرفی در مورد او نمی‌زنم. همیشه احترام بزرگترهایم را حفظ کردم.


یکشنبه 87/2/1 ساعت 3:41 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال افریقای جنوبی از سمت خود کناره‌گیری می کند.

 به نقل از نویه زورخر سایتونگ،‌ لیلا پریرا،‌ همسر ایرانی- کویتی کارلوس آلبرتو پریرا گفت: همسرم تصمیم خود را برای آینده اتخاذ کرده و قصد کناره گیری از مقامش را دارد. وی افزود: از مدت‌ها قبل به این موضوع فکر می کرد و عاقبت تصمیم خود را گرفت. ابتدای ماه آینده اقدام به ترک افریقای جنوبی می کند و مایل است بعد از این در برزیل به کار بپردازد.
همسر این مربی 65 ساله و پرسابقه در خصوص علل اتخاذ چنین تصمیمی توضیح نداد؛ اما منابع خبری گزارش می‌دهند، دوری او از فرزندان و نوه هایش که در برزیل اقامت دارند و عدم تحقق وعده های فدراسیون افریقای جنوبی از جمله علل اتخاذ این تصمیم بوده است.
پس از اینکه پریرا تصمیم جدید خود را آشکار ساخت،‌ فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی فهرستی از 12 مربی نام آشنا را تهیه کرد تا از این میان نفرات مذکور،‌ مربی واجدالشرایط را برای جانشینی مربی برزیلی برگزیند.
پریرا که سابقه تیم های ملی کویت،‌ امارات، عربستان و برزیل را دارد و با تیم کشورش حتی به مقام قهرمانی جام جهانی 1994 رسید، از ابتدای سال 2007 عهده دار مسئولیت تیم ملی آفریقای جنوبی بود و‌ با فدارسیون فوتبال این کشور که میزبان جام جهانی 2010 است، قرارداد همکاری منعقد ساخت تا مربیگری این تیم را در بزرگترین رویداد جهانی برعهده داشته باشد؛ اما در نهایت تصمیم به جدایی گرفت.


یکشنبه 87/2/1 ساعت 3:40 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

بازیکن تیم فوتبال استقلال گفت: برای خطای پنالتی که در دیدار با ابومسلم مرتکب شدم، از هواداران عذرخواهی می‌کنم.

امیدرضا روانخواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بازی سختی برابر ابومسلم داشتیم. فشار روانی روی بازیکنان ما زیاد است. در این مسابقه در نتیجه‌گیری بدشانس هم بودیم و توپ‌های ما فقط به تیر دروازه اصابت کرد.
وی با اشاره به پنالتی که در ثانیه‌های آخر نیمه اول مرتکب شد، عنوان کرد:‌ واقعا از این اتفاق ناراحتم. از هواداران به این خاطر، عذرخواهی می‌کنم.
استقلال با نتیجه دو بر صفر برابر ابومسلم شکست خورد. دو گل اول این دیدار در ثانیه‌های آخر و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید که روانخواه این خطا را مرتکب شد.


یکشنبه 87/2/1 ساعت 3:40 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان هفته آینده سفری دوباره به ازبکستان خواهد داشت تا دیداری با مسئولان پاختاکور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسئولین باشگاه مس کرمان به امیر قلعه‌نویی پیشنهاد داده‌اند که فصل آینده نیز هدایت این تیم را برعهده داشته باشد.
سرمربی سابق تیم ملی ایران هنوز به این درخواست پاسخی نداده است.
قرار بود در انتهای فروردین ماه تکلیف کادر فنی مس کرمان مشخص شود.
حمید‌رضا ‌نیک‌نفس، مدیرعامل مس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار داشت: قلعه‌نویی هفته ‌آینده سفری به ازبکستان خواهد داشت تا در جشنی که پاختاکور ظاهرا به مناسبت سالگرد تاسیس خود برپا کرده شرکت کند. پس از آن به ما پاسخ خواهد داد.
وی افزود: سفر قلعه‌نویی به ازبکستان 24 ساعته خواهد بود و مشکلی ایجاد نخواهد کرد. آنطور که ایشان گفته‌اند، در صورتی که شرایط مربیگری در یک تیم خارجی فراهم نشود، در مس خواهد ماند.


یکشنبه 87/2/1 ساعت 3:39 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: هواداران و مسئولان باشگاه نباید پنج سال تلاشم در تیم را به خاطر یک دقیقه اشتباه، فراموش کنند.

شیث رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: می خواستم با حضور در ورزشگاه آزادی دیدار پرسپولیس مقابل ملوان را نظاره کنم؛ اما برای جلوگیری از بروز حاشیه در خانه ماندم.
وی ادامه داد: بازی بسیاری خوبی بود و خوشبختانه پرسپولیس با این پیروزی و نتایج مدعیان، بار دیگر در کورس قهرمانی قرار گرفت.
وی درباره شعار برخی هواداران علیه وی و واکنش گروه دیگر در حمایت از وی، تصریح کرد: خوشحالم که بعضی از هواداران معرفت را به معنای واقعی فراموش نکرده‌اند و با در دست داشتن عکس من که فقط خادم پرسپولیس بودم، انگیزه‌ام را دو برابر کردند. آنها می‌دانند که رضایی بی‌غیرت نیست و با تعصب بازی می‌کند.
وی افزود: هواداران و مسئولان باشگاه پرسپولیس نباید پنج سال مشقت و زحمتم برای تیم را به خاطر یک دقیقه اشتباه و واکنش هنگام تعویض برابر استقلال اهواز عوض کرده و فراموش کنند.
رضایی با بیان این مطلب که در مورد اظهارات کاشانی نظر نمی‌دهم، تاکید کرد: مدیرعامل باشگاه به گردن من حق دارد. سکوت می کنم و زیر نظر بزرگانی چون پرویز کماسی و احمدرضا عابدزاده روزانه دو نوبت تمرین می کنم تا از آمادگی دور نشوم.
مدافع پرسپولیس در خصوص احتمال انتقالش به تیم استقلال تهران، اذعان داشت: ‌در این خصوص نظری نمی دهم. من هنوز هم پیراهن پرسپولیس را بر تن خود می بینم.


یکشنبه 87/2/1 ساعت 3:39 عصر
<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
پرسپولیس با پنج گل شیرین‌فراز را شکست داد
[عناوین آرشیوشده]
فهرست
98588 :کل بازدیدها
9 :بازدید امروز
3 :بازدید دیروز
درباره خودم
sport
لوگوی خودم
sport
لوگوی دوستان
لینک دوستان
ایحسب الانسان ان یترک سدی
سوماموس
عــــشقـــــولـــــک
esperance
رنگارنگ
.:بازی+دانلود+موبایل:.
بوی خوش ظهور
قلبی از یخ
خلوت تنهایی
انتظار
*** گر بدانی بعد از این ها چیستند ***
بوی یاس
علافی از دیار ابهر
اشتراک
 
آرشیو
نیمه دوم اسفند
نیمه اول فروردین
نیمه دوم فروردین
بهار 1387
طراح قالب