سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانش، زمام دار و کردار، راننده و نفس(مرکبی) سرکش است . [امام علی علیه السلام]

sport
نویسنده :  محمد جواد مرادی
سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) بعد از انتخاب شوکه‌کننده "علی دایی" به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران نوشت: فدراسیون فوتبال ایران با انتخاب وی به ماه‌ها جست وجو برای پست هدایت یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا پایان داد. بهترین گلزن تاریخ مسابقات ملی فوتبال جهان ماه گذشته به عنوان یکی از گزینه‌های مربیگری تیم ملی برای مسابقات جام جهانی ? ?????مطرح شده بود اما همه توجه‌ها روی مربی ایرانی آمریکایی تیم پرسپولیس یعنی "افشین قطبی" بود.

"علی کفاشیان" رییس فدراسیون فوتبال ایران پس از اعلام خبر انتخاب دایی گفت: بعد از بررسی برنامه‌های دایی او را انتخاب کردیم.

فدراسیون فوتبال ایران ماه‌ها برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال تلاش کرد و در این مدت نام تعدادی از مربیان صاحب نام خارجی مطرح شد، دو مربی نیز ظاهرا انتخاب شدند اما بعد این خبرها با اظهارات ضد و نقیضی تکذیب شد.

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی بدون گل مقابل تیم نه چندان قدرتمند سوریه و نمایش عملکردی که نشان‌دهنده تاثیرات نداشتن سرمربی بود، مسابقات مقدماتی جام جهانی ? ?????را خوب شروع نکرده است.

دایی اکنون مسوولیت دارد تیم ملی را برای مسابقه بعدی مقابل کویت که روز ? ???مارس (? ??فروردین) است، آماده کند.

کفاشیان اظهار داشت: او تمامی برنامه‌های خود را برای تیم ملی ارایه خواهد داد و همانند روزهایی که جزو بهترین بازیکنان جهان بود، نهایت تلاش خود را به عنوان سرمربی انجام می‌دهد.

وی افزود: او از امروز کار خود را با اختیارات کامل شروع می‌کند.

برنامه اصلی او بردن ایران به جام جهانی است.

دایی که سابقه بازی در بایرن مونیخ و هرتابرلین آلمان را دارد بدون تردید مشهورترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است و همچنان رکورد بیشتری گل ملی جهان را نیز در اختیار دارد.

او ? ????گل در ? ????مسابقه ملی خود زد و رکورد بزرگانی مانند "په‌له" و "فرانس پوشکاش" را پشت سر گذاشت اگرچه بیشتر این گل‌ها در مقابل تیم‌های ضعیف بوده است.

وی در جریان پیروزی ? ??بر یک ایران مقابل آمریکا در جام جهانی ?????? فرانسه هم بازی کرد و یکبار نیز عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را به خود اختصاص داد.

دایی سال گذشته از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و از آن زمان به بعد هدایت تیم سایپا را بر عهده گرفت و این تیم را به قهرمانی رساند.


جمعه 86/12/17 ساعت 9:39 صبح

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
پرسپولیس با پنج گل شیرین‌فراز را شکست داد
[عناوین آرشیوشده]
فهرست
99366 :کل بازدیدها
32 :بازدید امروز
39 :بازدید دیروز
درباره خودم
sport
لوگوی خودم
sport
لوگوی دوستان
لینک دوستان
ایحسب الانسان ان یترک سدی
سوماموس
عــــشقـــــولـــــک
esperance
رنگارنگ
.:بازی+دانلود+موبایل:.
بوی خوش ظهور
قلبی از یخ
خلوت تنهایی
انتظار
*** گر بدانی بعد از این ها چیستند ***
بوی یاس
علافی از دیار ابهر
اشتراک
 
آرشیو
نیمه دوم اسفند
نیمه اول فروردین
نیمه دوم فروردین
بهار 1387
طراح قالب