سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اگر شیطانها برگرد دلهای فرزندان آدم نمی چرخیدند، آنها به ملکوت نظر می کردند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

sport
نویسنده :  محمد جواد مرادی
بخش عربی خبرگزاری فرانسه در گزارشی به بررسی دو تیم کویت و ایران در مقدماتی جام جهانی 2010 که فردا در الکویت برگزار می شود پرداخت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، در این گزارش آمده است : ایران و کویت در حالی به مصاف هم خواهند رفت که هر دو با کسب نتایج ضعیف در بازی اول خود در پی 3 امتیاز این مسابقه  ورزشگاه الکویت برای سروسامان بخشیدن به اوضاع خود در جدول هستند.

کویت در بازی نخست با 2 گل در خانه امارات تسلیم شد و ایران در تهران نتوانست از پس سوریه بر آید و تن به تساوی بدون گل داد.

دو بازی دوستانه اخیر دو تیم مقابل بحرین و عراق هم چنگی به دل نزد و به نظر نمی رسید که دو تیم برای تغییر خاصی در وضع خود آماده شده باشند.

نکته جالب توجه دو تیم این است که مربیان هردو در رده باشگاهی هم کار می کنند.

علی دایی مربی سایپاست و رودیون گاسانین کروات مربی الکویت می باشد.

از طرفی این دو هفته قبل با تیم های خود در لیگ قهرمانان آسیا به تساوی 1-1 رسیدند که البته این نتیجه بهتری برای علی دایی محسوب می شود.

تمرینات اخیر تیم ملی کویت حاکی از برنامه های تاکتیکی خاص این تیم و رفع اشتباهات در بازی دوستانه با عراق بوده است.

به ویژه اینکه مهاجمان کویتی در مقابل دروازه چندان خوب کار نکرده اند.

کادر فنی تیم کویت می داند که با وجود ضعف های اخیر ایران مهاجمان خوبی دارد که این روزها در تب و تاب گلزنی هستند و به همین خاطر مربی این تیم برنامه هایی برای یارگیری فشرده در خط دفاع و دور کردن توپ را از محوطه خطر مد نظر داشته است.

این مشکل کماکان گریبان تیم ایران را هم گرفته بطوریکه این تیم زیر نظر 3 کادر فنی مختلف (امیر قلعه نوعی ، محمد ابراهیم زاده و علی دایی) در نزدیک به 600 دقیقه ( 583 دقیقه - بعد از گل تیموریان در دقیقه 77 بازی با مالزی در جام ملت های آسیا در تابستان گذشته و در بازی های مقابل کره جنوبی ، هانزا
روستوک ، کاستاریکا ، قطر ، سوریه و بحرین ) گل نزده است.

اسامه حسین مدیر تیم ملی کویت گفت : بازیکنان ما با تعصب به مصاف ایران خواهد رفت و مصمم به جبران باخت روز اول هستیم ، اما ایران هم قدرت اول آسیاست.

در طرف مقابل علی دایی با دو بار تجربه حضور در جام جهانی مصمم است تیم ایران را برای چهارمین بار به این رقابت ها رهنمون سازد.

دایی معتقد است پیروزی بر کویت برای تیم ایران یک نتیجه حیاتی خواهد بود ولی او برنامه های خاص خود را دارد و در انتخاب تیم هم بیشتر به دعوت از بازیکنان آماده توجه داشته تا نام ها و شهرت.

بازیکنانی که با دوندگی به فکر موفقیت تیم کشور خود باشند و به پوشیدن پیراهن آن افتخار کنند.

دایی گفت : عملکرد تیم در بازی با سوریه به من ارتباطی ندارد چون من مربی تیم نبودم اما در بازی با کویت شرایط ما فرق می کند و قصد دارم با سیستم کارآمد و تاکتیک خوبی نتیجه لازم را به دست آوریم.

دایی افزود : من در پی ترکیبی هستم که در طول این تورنمنت حساس بتوانم روی آن حساب کنم و اعتقاد به تغییر پیاپی ترکیب ندارم.

سید جلال حسینی مدافع کلیدی ایران نیز گفت : این بازی برای دو تیم خیلی مهم است و از تیم کویت شناخت کافی داریم و سعی داریم با ارائه بازی هجومی نتیجه لازم را کسب کنیم تا سرنوشت جدول را به دست سوریه نسپاریم. 


سه شنبه 87/1/6 ساعت 9:36 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
پرسپولیس با پنج گل شیرین‌فراز را شکست داد
[عناوین آرشیوشده]
فهرست
99339 :کل بازدیدها
5 :بازدید امروز
39 :بازدید دیروز
درباره خودم
sport
لوگوی خودم
sport
لوگوی دوستان
لینک دوستان
ایحسب الانسان ان یترک سدی
سوماموس
عــــشقـــــولـــــک
esperance
رنگارنگ
.:بازی+دانلود+موبایل:.
بوی خوش ظهور
قلبی از یخ
خلوت تنهایی
انتظار
*** گر بدانی بعد از این ها چیستند ***
بوی یاس
علافی از دیار ابهر
اشتراک
 
آرشیو
نیمه دوم اسفند
نیمه اول فروردین
نیمه دوم فروردین
بهار 1387
طراح قالب