سفارش تبلیغ
صبا ویژن

« أَوْ لَـمَسْتُمُ النِّسَآءَ ؛ یا زنان را لمس کردید»پرسیدم . فرمود : «مقصود، همبستر شدن است ؛ لیکن خداوند، عفیف است و عفّت را دوست دارد . لذا آن گونه که شما نام می برید، نام نبرده است» . [حلبی - از امام صادق علیه السلام درباره [مقصود] سخن خداوندـ عزّوجلّ ـ]

sport
نویسنده :  محمد جواد مرادی

قرمز و آبی پوشان فوتبال پایتخت (استقلال و پرسپولیس ) فردا پنجشنبه در شصت و چهارمین دیدار رودر روی خود، یکی برای صدرنشینی و دیگری برای ماندن در کورس قهرمانی به مصاف هم می‌روند.

در مهمترین مسابقه از رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال باشگاههای ایران، فردا دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران به مصاف هم می روند تا این بازی سنتی را بار دیگر در برابر هزاران تماشاگر مشتاق به نمایش بگذارند.

تیم پرسپولیس که در هفته گذشته با شکست از ذوب آهن اصفهان صدر نشینی را از دست داد و در حال حاضر سپاهان زرد پوش را بالای سر خود می‌بیند، دوست ندارد در این هفته مقهور آبی پوشان استقلال شود و تیم حریف را در یک قدمی خود در صدر جدول نظاره گر باشد.

از طرفی دیگر استقلال تهران نیز در هفته گذشته مقهور قدرت نمایی دیگر تیم اصفهانی شد و در زمین خود ورزشگاه آزادی تهران، بازی را به این حریف قدر و سر سخت واگذار نمود.

در هفته گذشته دو تیم قرمز و آبی در برابر دو تیم اصفهانی در شرایطی شکست را پذیرا شدند که با برنامه ریزی در قبل از این دربی ، دوست داشتند هم سال نو را با پیروزی آغاز نمایند و به هواداران خود عیدی بدهند و هم برای حریف خود شاخ و شانه بکشند، که نتوانستند این تاکتیک روانی را پیاده کنند.

در این دیدار پرسپولیس اگر می‌خواهد پیروز از میدان خارج شده و به جام قهرمانی نزدیک تر شود باید از همان ابتدای دیدار قدرت خود را در میانه میدان به حریف دیکته کند و با بازیسازی بازیکنان میانی مهاجمین خود را که در چند هفته اخیر پایشان به گلزنی باز نشده است تغذیه کرده و محسن خلیلی و علیرضا نیک بخت واحدی را مجبور به گلزنی بنمایند.

در این دیدار اگر خلیلی پایش به گل باز شود خود را از گروه مدعیان آقای گلی خارج کرده و یکه تازی جدیدی را دوباره در لیگ برتر آغاز می‌نماید.

نیک بخت واحدی دیگر مهاجم تیم پرسپولیس نیز اگر دروازه تیم سابق خود را باز کند شرایطی را در ورزشگاه ایجاد خواهد کرد تا شاید بازیکنان سابق تیم پرسپولیس هم در استقلال، خود را برای گلزدن به تیم قرمز به آب و آتش بزنند..

منصور قطبی سرمربی قرمزها که حالا هم سکوی تیم ملی فوتبال را از دست داده و هم صدر نشینی را به سپاهان تقدیم کرده است دوست ندارد در این مسابقه بازنده باشد و طی مصاحبه‌هایی که انجام داده همواره از برد سخن گفته و حتی مساوی را یک باخت برای تیم خود توصیف کرده است .

در اردوگاه آب پوشان هم فیروز کریمی در هفته گذشته تا توانسته نقاط ضعف تیم حریف را برملا کرده و در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها گوشزد نموده که از همین نقاط ضعف به تیم پرسپولیس ضربه وارد خواهد کرد.

استقلال تهران اگر این مسابقه را به سود خود به پایان رساند قطعا روزهای پایانی لیگ را محکم تر ادامه می‌دهد و جنگ قهرمانی را به روزهای آخر خواهد کشانید.

بازیکنان این تیم مصمم هستند تا حریف دیرینه خود را مقهور نمایش خود نمایند و بار دیگر دور افتخار را با پرچم آبی به دور ورزشگاه آزادی تهران بزنند.

در حالت سوم این سپاهان است که خوشحال می‌شود و از همین الان دورخیزی برای بالا بردن جام قهرمانی برای دومین بار بر خواهد داشت و در این مسیر استقلال اهواز و مجید جلالی دیگر مدعی جام را از پیش رو برخواهد داشت .

تیم زرد پوش سپاهان لحظه شماری می‌کند که سوت پایان بازی دو تیم آبی و قرمز برنده نداشته باشد تا آنان خود برنده این دیدار شوند.

تماشاگران بیشماری هم به مانند همیشه از این مسابقه دیدن خواهند کرد و امیدواریم که روز بیادماندنی دیگری در فوتبال ایران رقم بخورد و دو تیم به دور از هیاهوی کاذب، یک بازی دیدنی را به نمایش گذاشته و تماشاگران و هواداران هم در محیطی کاملا سالم تنها تیم محبوبشان را تشویق نمایند.

هم اکنون تیم پرسپولیس با ? ???امتیاز در رده دوم جدول و تیم استقلال هم با کسب ? ???امتیاز در جایگاه پنجم لیگ حرفه‌ای قرار دارند.


چهارشنبه 87/1/14 ساعت 8:2 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
پرسپولیس با پنج گل شیرین‌فراز را شکست داد
[عناوین آرشیوشده]
فهرست
99310 :کل بازدیدها
15 :بازدید امروز
18 :بازدید دیروز
درباره خودم
sport
لوگوی خودم
sport
لوگوی دوستان
لینک دوستان
ایحسب الانسان ان یترک سدی
سوماموس
عــــشقـــــولـــــک
esperance
رنگارنگ
.:بازی+دانلود+موبایل:.
بوی خوش ظهور
قلبی از یخ
خلوت تنهایی
انتظار
*** گر بدانی بعد از این ها چیستند ***
بوی یاس
علافی از دیار ابهر
اشتراک
 
آرشیو
نیمه دوم اسفند
نیمه اول فروردین
نیمه دوم فروردین
بهار 1387
طراح قالب