سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در انتخاب دوست، آزمودن را مقدّم دار ؛ زیراآزمودن، معیار جدا سازِ میان نیکان و بدان است . [امام علی علیه السلام]

sport
نویسنده :  محمد جواد مرادی

خبرگزاری فارس: الونگ الونگ، بازیکن کامرونی پرسپولیس در گفت و گو با فارس از دربی پایتخت و شرایط فوتبال ایران گفت.

الونگ الونگ، بازیکن کامرونی تیم فوتبال پرسپولیس گفت و گویی اختصاصی را با خبرگزاری فارس انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانید:

*به لحاظ جسمانی در چه شرایطی قرار داری؟
اوایل فصل جاری از ناحیه زانو و رباط صلیبی دچار مصدومیت شدید شدم. به دلیل پارگی رباط، از حضور در جمع پرسپولیسی‌ها محروم شدم. بعد از عمل جراحی اول که انجام دادم، پزشکان خبر دادند که می‌توانم بازی کنم؛ اما پس از بررسی‌های بعدی معتقدند که برای یک بهبودی کامل باید تا پایان فصل استراحت کنم.

*با توجه به شرایط فعلی، تا پایان زمان قراردادت نمی‌توانی برای پرسپولیس بازی کنی؟
با توجه به قرارداد یک ساله ام، باید این حقیقت را بپذیرم؛ برخلاف میل باطنی نمی‌توانم تا آخر سال بازی کنم.

*علاقه‌ای به تمدید قرارداد داری؟
در ایران علاقه زیادی به پرسپولیس و هواداران این تیم دارم؛ اما برای ماندن یا نماندن در این تیم باید مسئولان تصمیم‌گیری کنند. برای ادامه فعالیتم در فصل آینده می‌خواهم با حبیب کاشانی به طور مستقیم صحبت کنم.

*آیا پیشنهاد جدیدی داری؟
از چند تیم داخلی و خارجی پیشنهاد دارم؛ اما در شرایط فعلی نمی‌خواهم به آنها فکر کنم زیرا سلامتی و رهایی‌ام از بند مصدومیت بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد. بدون شک هر بازیکنی فقط زمانی که سلامت باشد می‌تواند نگاه‌ها را به خود معطوف سازد. بنابراین، باید به سلامتی و بهبودی کامل خود تمرکز کنم.

*پیشنهاد خارجی از چه کشورهایی هستند؟
از تیم‌های کرواسی و بلژیک پیشنهادهای خوبی دارم. اف.ث گنگ از بلژیک بسیار جدی است؛ اما همانطور که گفتم، به پیشنهادهای جدیدم فکر نمی‌کنم.

*با توجه به مصدومیت شدید، بختی برای قرار گرفتن در تیم ملی کامرون داری؟
قبل از آنکه مصدوم شوم، مسئولان تیم ملی با تماس تلفنی شرایط دعوتم را جویا شدند؛ اما اکنون موقعیتم در تیم ملی به دلیل مصدومیت شدید فرق کرده است. 3 ماه گذشته زمانی که کامرون برای برپایی یک اردو به آلمان رفته بود، فراخوانده شدم؛ اما به دلیل پارگی رباط نتوانستم باشم و پاسخ منفی به آنها دادم.

*تا یک سال باید حضور در تیم ملی را فراموش کنی؟
فکر نمی‌کنم 7 ماه دیگر میادین به دور باشم زیرا پزشکان قول داده‌اند 5 ماه دیگر می‌توانم پا به توپ شوم.

*با کدامیک از بازیکنان پرسپولیس صمیمی‌تر هستی؟
در پرسپولیس با همه بازیکنان دوست هستم؛ اما دوستی‌ام با شیث رضایی، کریم باقری و علیرضا نیکبخت واحدی بیش از سایرین است. صحبت‌های خصوصی‌ام را با آنها انجام می‌دهم.

*احساست از دوستی با شیث رضایی چیست؟
او واقعاً فرد دیوانه ای است و همواره با انجام کارهایی دوست دارد بازیکنان را شاد کند؛ اما به دلیل شادابی، احساس خوبی از دوستی با وی دارم. کاری که در پرواز هوایی شیراز انجام داد، یکی از کارهای عجیبی است که واقعاً شوکه شدم زیرا نمی دانم چنانچه در هواپیما بودم چه اتفاقی برایم رخ می داد. اطمینان دارم رضایی برای خنداندن بازیکنان و مسافران آن کار را انجام داد.

*باتوجه به تجربه‌ای که در دیدار برابر استقلال داشته‌اید، نظرت درباره دربی شصت و چهارم چیست؟
تجربه بالایی از رویارویی با استقلال دارم. باید پذیرفت که شرایط دربی با همه مسابقات متفاوت است و در جو خاصی برگزار می شود. در نیم فصل دوم استقلال در سطح بالایی قرار بازی می کند و برخلاف نیم فصل اول، بهتر از پرسپولیس بوده است.

*پیش بینی ات از نتیجه چیست؟
پیش‌بینی نتایج کار ساده‌ای نیست زیرا بارها یکی از تیم‌ها به لحاظ امتیاز و اعتماد به نفس موقعیت بهتری داشته؛ اما دربی را از دست داده و مغلوب شده است. نمی توانم در این زمینه اظهار نظر دقیقی داشته باشم.

*به عقیده بسیاری از هواداران و کارشناسان، الونگ همواره مقابل استقلال عملکرد خوبی داشته است. علت اصلی این موفقیت چیست؟
دربی شرایط متفاوتی با سایر دیدارها دارد؛ اما به دلیل آمادگی روحی موفق شدم که فصل گذشته بازی خوبی را مقابل استقلال انجام دهم.

*در دربی 65 شانس کدامیک از تیم‌ها برای پیروزی بیشتر است؟
امیدوارم پرسپولیس با تعصب و هماهنگی بازیکنان پیروز شود؛ اما همانطور که گفتم، پیش بینی نتایج کار ساده ای نیست.

*آیا قبول داری که به دلیل عملکرد خوبت برابر استقلال محبوب هواداران پرسپولیس شده‌ای؟
بدون شک ارائه بازی خوب در دربی تاثیر زیادی روی نگرش هواداران دارد. خوشحالم که در 2 فصل گذشته بازی‌های نسبتا خوبی را مقابل استقلال ارائه کردم.

*چرا بیشتر دربی‌ها به لحاظ تاکتیکی و جذابیت در شرایط خوبی برگزار نمی‌شوند؟
رسانه‌ها توجه ویژه‌ای به این مسابقات دارند. مصاحبه‌های زیاد با بازیکنان دو تیم، ذهنیت نفرات حاضر در میدان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آنها نمی‌توانند به طور کامل توانایی‌هایشان را در میدان به نمایش بگذارند. پیروزی در دربی‌ اهمیت زیادی دارد؛ اما بازیکنان و حتی کادر فنی تحت تاثیر جو قرار می‌گیرند.

*دربی ایران چه تفاوت‌هایی با دربی‌های بزرگ جهان مثلاً اینتر میلان و آث میلان ایتالیا دارد؟
به دلیل حساسیت مسابقه استقلال و پرسپولیس، تفاوتی با دربی‌های بزرگ جهان مانند ال کلاسیکو بارسلونا و رئال مادرید اسپانیا و اینترمیلان و آث میلان ایتالیا ندارد؛ اما به لحاظ کیفیت و تاکتیکی متفاوت است. در اروپا دربی‌ها به مراتب در کیفیت بالاتری برگزار می‌شوند.

*نظرت درباره قضاوت داوران خارجی در دربی چیست؟
به دلیل حساسیت بالای مسابقه، موافق حضور آنها هستم. داوران ایرانی عملکرد خوبی دارند؛ اما به دلیل مسایل حاشیه‌ای و شناخت آنها از جو موجود، ناخودآگاه تحت تاثیر قرار می‌گیرند. بهتر است که دربی را داوران خارجی قضاوت کنند.

*بزرگترین آرزوی الونگ در فوتبال چیست؟
در ایران دوست دارم با پرسپولیس قهرمان لیگ قهرمانان شوم. سپس در پی درخششم در ایران در ترکیب ثابت تیم ملی کامرون بازی کنم؛ اما بزرگ ترین آرزویم این است که روزی در یک تیم بزرگ اروپایی بازی کنم. بارسلونا تیم مورد علاقه من است و این آرزو در سن 23 سالگی چندان دور از دست نیست.


*با توجه به حضور چند ساله‌ات در پرسپولیس،‌بزرگترین مشکل فوتبال ایران چیست؟
فکر می‌کنم نوع تفکرات بازیکنان با کشورهای بزرگ متفاوت است. این مشکل بزرگی محسوب می‌شود. بازیکنان ایرانی بیش از آنکه به مسایل گروهی توجه داشته باشند، بیشتر به حرکات انفرادی تمرکز دارند. این نوع تفکر در بازی فوتبال نمی‌تواند راهکار خوبی باشد؛ اگرچه ایران، بازیکنان خوبی را در تیم‌های خارجی دارد. آنها باید با فعالیت در اروپا به اهمیت کار گروهی پی برده و در ایران روی آن تمرکز کنند.

*افشین قطبی با مصطفی دنیزلی، ‌سرمربی فصل گذشته چه تفاوت‌هایی دارند؟
نوع فعالیت و مربیگیری قطبی با دنیزلی کاملا متفاوت است. قطبی با وجود آنکه نسبت به دنیزلی بسیار جوان‌تر است؛ اما نوع ارتباطش با بازیکنان و روانشناسی اش نسبت به مربی ترکیه‌ای بهتر است. به لحاظ تاکتیکی و نحوه تمرینات، تفاوت چندانی ندارند و هر دو همواره به بازی هجومی توجه دارند. دنیزلی گاهی اوقات خیلی عصبی می‌شد و برخورد بدی با بازیکنان داشت؛ اما قطبی چنین اخلاقی ندارد. البته فصل گذشته با مربیگری دنیزلی فرصت‌های خوبی برای قهرمانی داشتیم. معتقدم چنانچه از موقعیت ها به درستی استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم قهرمانی را کسب کنیم.


چهارشنبه 87/1/14 ساعت 8:21 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
پرسپولیس با پنج گل شیرین‌فراز را شکست داد
[عناوین آرشیوشده]
فهرست
99327 :کل بازدیدها
32 :بازدید امروز
18 :بازدید دیروز
درباره خودم
sport
لوگوی خودم
sport
لوگوی دوستان
لینک دوستان
ایحسب الانسان ان یترک سدی
سوماموس
عــــشقـــــولـــــک
esperance
رنگارنگ
.:بازی+دانلود+موبایل:.
بوی خوش ظهور
قلبی از یخ
خلوت تنهایی
انتظار
*** گر بدانی بعد از این ها چیستند ***
بوی یاس
علافی از دیار ابهر
اشتراک
 
آرشیو
نیمه دوم اسفند
نیمه اول فروردین
نیمه دوم فروردین
بهار 1387
طراح قالب