سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روز قیامت سه تن شفاعت می کنند : پیامبران، سپس دانشمندان و پس از آن شهیدان . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

sport
نویسنده :  محمد جواد مرادی

شصت و چهارمین دیدار سنتی تیم های استقلال و پرسپولیس در حالی امروز - پنج شنبه - در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود که یکی برای صدرنشینی و دیگری برای ماندن در کورس قهرمانی به مصاف هم می‌روند.

اکثر تقابل قرمز و آبی پوشان فوتبال پایتخت در فروردین ماه با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. 

 

در مهمترین مسابقه از رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال باشگاههای ایران، ساعت 15 امروز دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران به مصاف هم می روند تا این بازی سنتی را بار دیگر در برابر هزاران تماشاگر مشتاق به نمایش بگذارند.

تیم های پرسپولیس و استقلال تاکنون پنج بار در فروردین ماه برابر هم صف آرایی کرده اند که در این بین سهم پرسپولیس یک پیروزی بوده  و چهار تساوی حاصل کار آنها در پنج بازی ماه فروردین بوده است. آبی پوشان با وجود برتری مقابل رقیب سنتی در ماه های دیگر سال در فروردین ماه مقابل این تیم توفیقی حاصل نکرده اند.

تا به امروز که در آستانه برگزاری دربی شصت و چهارم هستیم، استقلال در20 مسابقه فاتح از میدان خارج شده ، پرسپولیس نیز تنها 16 بار به این مهم نایل آمده و تساوی حاصل کار دو تیم در 27 بازی بوده است.

تیم پرسپولیس که در هفته گذشته با شکست از ذوب آهن اصفهان صدر نشینی را از دست داد و در حال حاضر سپاهان زرد پوش را بالای سر خود می‌بیند، دوست ندارد در این هفته مقهور آبی پوشان استقلال شود و تیم حریف را در یک قدمی خود در صدر جدول نظاره گر باشد.

از طرفی دیگر استقلال تهران نیز در هفته گذشته مقهور قدرت نمایی دیگر تیم اصفهانی شد و در زمین خود ورزشگاه آزادی تهران، بازی را به این حریف قدر و سر سخت واگذار نمود.

در هفته گذشته دو تیم قرمز و آبی در برابر دو تیم اصفهانی در شرایطی شکست را پذیرا شدند که با برنامه ریزی در قبل از این دربی ، دوست داشتند هم سال نو را با پیروزی آغاز نمایند و به هواداران خود عیدی بدهند و هم برای حریف خود شاخ و شانه بکشند، که نتوانستند این تاکتیک روانی را پیاده کنند.

در این دیدار پرسپولیس اگر می‌خواهد پیروز از میدان خارج شده و به جام قهرمانی نزدیک تر شود باید از همان ابتدای دیدار قدرت خود را در میانه میدان به حریف دیکته کند و با بازیسازی بازیکنان میانی مهاجمین خود را که در چند هفته اخیر پایشان به گلزنی باز نشده است تغذیه کرده و محسن خلیلی و علیرضا نیک بخت واحدی را مجبور به گلزنی بنمایند.

در این دیدار اگر خلیلی پایش به گل باز شود خود را از گروه مدعیان آقای گلی خارج کرده و یکه تازی جدیدی را دوباره در لیگ برتر آغاز می‌نماید.

نیک بخت واحدی دیگر مهاجم تیم پرسپولیس نیز اگر دروازه تیم سابق خود را باز کند شرایطی را در ورزشگاه ایجاد خواهد کرد تا شاید بازیکنان سابق تیم پرسپولیس هم در استقلال، خود را برای گلزدن به تیم قرمز به آب و آتش بزنند..

افشین قطبی سرمربی قرمزها که حالا هم سکوی تیم ملی فوتبال را از دست داده و هم صدر نشینی را به سپاهان تقدیم کرده است دوست ندارد در این مسابقه بازنده باشد و طی مصاحبه‌هایی که انجام داده همواره از برد سخن گفته و حتی مساوی را یک باخت برای تیم خود توصیف کرده است .

در اردوگاه آب پوشان هم فیروز کریمی در هفته گذشته تا توانسته نقاط ضعف تیم حریف را برملا کرده و در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها گوشزد نموده که از همین نقاط ضعف به تیم پرسپولیس ضربه وارد خواهد کرد.

استقلال تهران اگر این مسابقه را به سود خود به پایان رساند قطعا روزهای پایانی لیگ را محکم تر ادامه می‌دهد و جنگ قهرمانی را به روزهای آخر خواهد کشانید.

بازیکنان این تیم مصمم هستند تا حریف دیرینه خود را مقهور نمایش خود نمایند و بار دیگر دور افتخار را با پرچم آبی به دور ورزشگاه آزادی تهران بزنند.

در حالت سوم این سپاهان است که خوشحال می‌شود و از همین الان دورخیزی برای بالا بردن جام قهرمانی برای دومین بار بر خواهد داشت و در این مسیر استقلال اهواز و مجید جلالی دیگر مدعی جام را از پیش رو برخواهد داشت .

تیم زرد پوش سپاهان لحظه شماری می‌کند که سوت پایان بازی دو تیم آبی و قرمز برنده نداشته باشد تا آنان خود برنده این دیدار شوند.

تماشاگران بیشماری هم به مانند همیشه از این مسابقه دیدن خواهند کرد و امیدواریم که روز بیادماندنی دیگری در فوتبال ایران رقم بخورد و دو تیم به دور از هیاهوی کاذب، یک بازی دیدنی را به نمایش گذاشته و تماشاگران و هواداران هم در محیطی کاملا سالم تنها تیم محبوبشان را تشویق نمایند.

هم اکنون تیم پرسپولیس با ? ???امتیاز در رده دوم جدول و تیم استقلال هم با کسب ? ???امتیاز در جایگاه پنجم لیگ حرفه‌ای قرار دارند.


پنج شنبه 87/1/15 ساعت 11:31 صبح
نویسنده :  محمد جواد مرادی

                                                                   

جلسه هماهنگی میان مسئولان باشگاه پرسپولیس، استقلال و سازمان لیگ در محل ساختمان فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در این جلسه که صبح امروز و با حضور سردار مشایخی مسئول بسیج ورزش کشور، بهمنی دبیر روابط عمومی سازمان لیگ، عباس حسنعلی پور مدیر روابط عمومی و روابط بین الملل و نماینده باشگاه پرسپولیس و مالک نماینده باشگاه استقلال برگزار شد، در خصوص برنامه های فرهنگی مورد نظر برای حاشیه دیدار تیمهای پرسپولیس و استقلال بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه همچنین مصوب شد از دو نفر از پیشکسوتان و گزارشگران ورزش، آقایان عطاءاله بهمنش و حمید بهمنی تجلیل شود.

             


چهارشنبه 87/1/14 ساعت 9:10 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

ی تردید این دیدار به یادماندنی، بهترین دیدار تاریخ دو تیم محسوب می شود که هیچ یک از بازیکنان و تماشاگران دو تیم این نتیجه را تا سالهای سال از یاد نخواهند برد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، قرمزپوشان در دوازدهمین دیدار داربی پایتخت، تیم تاج (استقلال) را با نتیجه پر گل و سنگین 6 بر صفر در هم کوبیدند. سرخپوشان پایتخت در روز جمعه 16/6/1352 در مرحله دور رفت اولین جام تخت جمشید، تیم تاج (استقلال) را شکست دادند.

وقتی داور رومانیایی سوت آغاز بازی را به صدا در آورد بازیکنان با انگیزه پرسپولیس، حملات بی امان خود را روی دروازه حریف آغاز کردند. اولین جرقه بازی در دقیقه 32 زده شد که سانتر زیبای آشتیانی با ضربه پر دقت کلانی راهی دروازه آبی پوشان شد. دقایقی بعد همایون بهزادی با یک پاس عالی، ایرج سلیمانی را در موقعیت مناسبی قرار داد که وی نیز با یک ضربه از راه دور دروازه حریف را باز کرد. در پایان نیمه نخست، تیم پرسپولیس با نتیجه دو بر صفر به رختکن رفت.

در آغاز نیمه دوم در دقیقه 50 همایون بهزادی از روی پاس اسماعیل حاج رحیمی پور از روی خط هجده قدم با یک ضربه دیدنی، دروازه آبی پوشان را گشود تا سومین گل قرمزپوشان به ثمر برسد. شش دقیقه بعد سرخپوشان با چند پاسکاری زیبا و ضربه نهایی سلیمانی از راه دور، برای بار چهارم دروازه رشیدی و تاج را باز کردند. بعد از این گل نوبت به حجازی رسید که طعم گلهای قرمز را بچشد. در دقیقه 86 همکاری خوب کلانی و پروین موجب شد تا همایون بهزادی با یک ضربه استثنایی پنجمین گل پرسپولیس را به ثمر برساند. در دقایق پایانی در حالی که تماشاگران در حال ترک ورزشگاه بودند همایون بهزادی سومین گل خود و ششمین گل پرسپولیس را درون دروازه حجازی کاشت تا حماسه شش تایی ها رقم بخورد، نتیجه ای که سالها و سالها برای همگان تداعی کننده شکست سنگین تاج و بهترین شعار پرسپولیس برای آبی پوشان خواهد بود. در آن بازی همایون بهزادی با بثمر رساندن 3 گل توانست رکورددار ثبت هت تریک در دیدارهای داربی باشد.

بازیکنان پرسپولیس: بهرام مودت، ابراهیم آشتیانی، مسیح مسیح نیا، رضا وطنخواه، جعفر کاشانی، اسماعیل حاج رحیمی پور، علی پروین، حسین کلانی، همایون بهزادی (کاپیتان)، اصغر ادیبی و ایرج سلیمانی. مربی: آلن راجرز.

بازیکنان تاج: منصور رشیدی (ناصر حجازی)، محمدرضا عادلخانی، نصراله عبداللهی، اکبر کارگر جم، علی جباری (کاپیتان)، کارو حق وردیان، عزت جانملکی ، حسن روشن (هادی نراقی)، جواد اله وردی، جواد قراب و غلامحسین مظلومی (مسعود مژدهی). مربی: رایکوف.

گل های پرسپولیس: حسین کلانی (32)، ایرج سلیمانی (45 و 56)، همایون بهزادی (50، 86 و 90).

داور: نیکولای پتری چیانو (رومانی)

ورزشگاه : آزادی 

نیمه اول: ? - ? (پرسپولیس)

تماشاگر : ????? نفر

 


چهارشنبه 87/1/14 ساعت 8:31 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

بازیکن کروات تیم فوتبال پرسپولیس گفت: رقابت در لیگ برتر کاملا ورزشی است و سیاسیون در آن دخالتی ندارند.

ماته دراگو چوویچ، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت و گویی با خبرگزاری فارس انجام داده که در زیر می‌خوانید:

*از شرایط جسمانی بگو؟
پس از یک مصدومیت چند ماهه، در شرایط خوبی به سر می‌برم. امیدوارم بتوانم در ادامه مسابقات بازیکن خوبی برای پرسپولیس باشم.

*چرا پرسپولیس در نیم فصل دوم دچار نوسان شد؟
فکر می‌کنم بدشانسی یکی از عوامل اصلی در عدم لیگ نتیجه گیری مطلوب در چند مسابقه نیم فصل دوم بود. دیدارهایی که اختیارهایشان را از دست داده‌ایم را باید فراموش کرد و می‌بایستی به آینده تمرکز کنیم.

*ضعف خط حمله را تا چه می‌پذیرید؟
زمانی که یک تیم شکست می‌خورد، هرگز نمی‌توان فقط یک پست را عامل اصلی ناکامی دانست زیرا همه در کسب نتایج سهیم هستند. زمانی که یک تیم پیروز می‌شود، همه از خط دروازده تا حمله موفق بوده‌اند.

*نظرتان درباره خط حمله تیم ملی ایران با حضور علیرضا نیکبخت واحدی و محسن خلیلی چیست؟
در لیگ برتر هر دو بازیکن گل‌های خوبی را به ثمر رسانده‌اند. با توجه به تجارب بالایشان، می‌توانند به استحکام و قدرت خط حمله ایران بیفزایند. خلیلی و نیکبخت واحدی از جمله بهترین گلزنان ایران محسوب می‌شوند.

*از فعالیت کنار یک مربی به نام افشین قطبی چه احساسی داری؟
‌یکی از مربیان بزرگ و بادانشی است که تاکنون شناخته‌ام. از فعالیت با وی احساس رضایت دارم. سال‌ها کنار مربیان بزرگی از جمله برانکو ایوانکوویچ و بلازویچ فعالیت کرده‌ام. به خوبی توانایی‌های مربیان را می‌توانم شناسایی کنم و قطبی یکی از آنها است.

*افشین قطبی در صورت حضور در تیم ملی می‌توانست کارنامه موفقی داشته باشد؟
وی تجارب خوبی در تورنمنت‌های بزرگ بین‌المللی کسب کرده است. توانایی مدیریت تیم ملی ایران را دارد؛ اگر چه علی دایی نیز انتخاب خوب محسوب می‌شود.

*با توجه به حضور کوتاه مدت در ایران، حضور اشخاص سیاسی در فوتبال را حس می‌کنی؟
چنین حسی ندارم زیرا رقابت در لیگ برتر و تیم‌های ایرانی کاملا ورزشی است. تیم‌ها برای قهرمانی رقابت فشرده‌ای را با یکدیگر دارند.

*در کرواسی چطور؟ در باشگاه داری دخالت دارند؟
بله، آنجا برخی مدیران سیاسی هستند؛ اما دخالت مستقیمی در مسابقات ندارند. فیفا به خوبی نحوه مدیریت آنها را کنترل می‌کند. حضور مدیران سیاسی در فوتبال مشکل ساز نیست زیرا فدراسیون بین‌المللی فقط مخالفت دخالت مستقیم است. ناظران و مسئولان فیفا برای سالم سازی به طور شفاف و موشکافانه مسایل را بررسی می‌کنند.

*قبل از سفر به تهران اطلاعی از پرسپولیس داشتی؟
‌بله. بسیاری از مربیان کروواسی در ایران فعالیت می‌کنند. به وسیله آنها شناخت خوبی از فوتبال ایران و پرسپولیس کسب کرده بودم. برانکو ایوانکوویچ که تیم ملی ایران را به جام جهانی 2006 برده بود، اطلاعات خوبی به من داد.

*نظرت درباره دربی سرخابی چیست؟
تاکنون تجربه حضور در دربی را نداشته‌ام؛ اما با تماشای چند مسابقه به خوبی از اهمیت این دیدار مطلع هستم. پیروزی در دربی برای هواداران بسیار مهم است و در این شرایط حساس برای رسیدن به جام قهرمانی باید با پیروزی میدان را ترک کنیم.

*چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنی؟
می‌دانم که بازی سختی را پیش رو داریم؛ البته پرسپولیس تیم پیروز میدان خواهد بود.

*اما استقلال در دیدارهای قبلی زنگ خطر را برای پرسپولیس به صدا درآورده است؟
آنها در نیم فصل به مراتب عملکرد بهتری داشته‌‌اند. بازی‌های اخیر استقلال را به خوبی تماشا کرده‌ام و به همین دلیل، معتقدم بازی سختی را پیش روی داریم. در همه کشورها دربی شرایط خاص خودش را دارد و نباید مسابقه استقلال و پرسپولیس را با دیگر دیدارها مشابه دانست.

*به تمدید قراردادت با باشگاه پرسپولیس تا چه حد امیدواری؟
چنانچه بتوانم تا پایان فصل بازی‌های خوبی را انجام داده و گلزنی کنم، بدون شک رضایت مسئولان باشگاه را جلب خواهم کرد. در شرایط فعلی چندان به این موضوع فکر نمی‌کنم زیرا قهرمانی پرسپولیس در فصل جاری و صعود به لیگ قهرمانان بیش از هر چیز برایم اهمیت دارد.

*آیا پیشنهاد جدیدی از داخل یا خارج دریافت کرده‌ای؟
همانطوری که گفتم،‌ از حضورم در پرسپولیس رضایت دارم. توجهی به پیشنهاد سایر تیم‌ها ندارم.

*با درخشش در پرسپولیس، چقدر به حضورت در تیم ملی کروواسی امیدوار هستی؟
چنانچه پرسپولیس بتواند با کسب قهرمانی در لیگ برتر راهی لیگ قهرمانان آسیا شود، با گلزنی‌ام، پوشیدن پیراهن تیم ملی دور از دسترس نخواهد بود. با توجه به نزدیکی ارتباطات مطمئنم که مسئولان کروواسی به درستی عملکردم را زیرنظر دارند.

*چقدر امیدواری که با گلزنی در دربی سرخابی محبوب شوی؟
چند مسابقه از مصاف استقلال و پرسپولیس را تماشا کرده‌ام. حساسیت این دربی را می‌دانم و فقط امیدوارم که بتوانم برای تیم خود گلزنی کنم؛ اگر چه عملکرد خوبم بیشتر اهمیت دارد.


چهارشنبه 87/1/14 ساعت 8:22 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

خبرگزاری فارس: الونگ الونگ، بازیکن کامرونی پرسپولیس در گفت و گو با فارس از دربی پایتخت و شرایط فوتبال ایران گفت.

الونگ الونگ، بازیکن کامرونی تیم فوتبال پرسپولیس گفت و گویی اختصاصی را با خبرگزاری فارس انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانید:

*به لحاظ جسمانی در چه شرایطی قرار داری؟
اوایل فصل جاری از ناحیه زانو و رباط صلیبی دچار مصدومیت شدید شدم. به دلیل پارگی رباط، از حضور در جمع پرسپولیسی‌ها محروم شدم. بعد از عمل جراحی اول که انجام دادم، پزشکان خبر دادند که می‌توانم بازی کنم؛ اما پس از بررسی‌های بعدی معتقدند که برای یک بهبودی کامل باید تا پایان فصل استراحت کنم.

*با توجه به شرایط فعلی، تا پایان زمان قراردادت نمی‌توانی برای پرسپولیس بازی کنی؟
با توجه به قرارداد یک ساله ام، باید این حقیقت را بپذیرم؛ برخلاف میل باطنی نمی‌توانم تا آخر سال بازی کنم.

*علاقه‌ای به تمدید قرارداد داری؟
در ایران علاقه زیادی به پرسپولیس و هواداران این تیم دارم؛ اما برای ماندن یا نماندن در این تیم باید مسئولان تصمیم‌گیری کنند. برای ادامه فعالیتم در فصل آینده می‌خواهم با حبیب کاشانی به طور مستقیم صحبت کنم.

*آیا پیشنهاد جدیدی داری؟
از چند تیم داخلی و خارجی پیشنهاد دارم؛ اما در شرایط فعلی نمی‌خواهم به آنها فکر کنم زیرا سلامتی و رهایی‌ام از بند مصدومیت بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد. بدون شک هر بازیکنی فقط زمانی که سلامت باشد می‌تواند نگاه‌ها را به خود معطوف سازد. بنابراین، باید به سلامتی و بهبودی کامل خود تمرکز کنم.

*پیشنهاد خارجی از چه کشورهایی هستند؟
از تیم‌های کرواسی و بلژیک پیشنهادهای خوبی دارم. اف.ث گنگ از بلژیک بسیار جدی است؛ اما همانطور که گفتم، به پیشنهادهای جدیدم فکر نمی‌کنم.

*با توجه به مصدومیت شدید، بختی برای قرار گرفتن در تیم ملی کامرون داری؟
قبل از آنکه مصدوم شوم، مسئولان تیم ملی با تماس تلفنی شرایط دعوتم را جویا شدند؛ اما اکنون موقعیتم در تیم ملی به دلیل مصدومیت شدید فرق کرده است. 3 ماه گذشته زمانی که کامرون برای برپایی یک اردو به آلمان رفته بود، فراخوانده شدم؛ اما به دلیل پارگی رباط نتوانستم باشم و پاسخ منفی به آنها دادم.

*تا یک سال باید حضور در تیم ملی را فراموش کنی؟
فکر نمی‌کنم 7 ماه دیگر میادین به دور باشم زیرا پزشکان قول داده‌اند 5 ماه دیگر می‌توانم پا به توپ شوم.

*با کدامیک از بازیکنان پرسپولیس صمیمی‌تر هستی؟
در پرسپولیس با همه بازیکنان دوست هستم؛ اما دوستی‌ام با شیث رضایی، کریم باقری و علیرضا نیکبخت واحدی بیش از سایرین است. صحبت‌های خصوصی‌ام را با آنها انجام می‌دهم.

*احساست از دوستی با شیث رضایی چیست؟
او واقعاً فرد دیوانه ای است و همواره با انجام کارهایی دوست دارد بازیکنان را شاد کند؛ اما به دلیل شادابی، احساس خوبی از دوستی با وی دارم. کاری که در پرواز هوایی شیراز انجام داد، یکی از کارهای عجیبی است که واقعاً شوکه شدم زیرا نمی دانم چنانچه در هواپیما بودم چه اتفاقی برایم رخ می داد. اطمینان دارم رضایی برای خنداندن بازیکنان و مسافران آن کار را انجام داد.

*باتوجه به تجربه‌ای که در دیدار برابر استقلال داشته‌اید، نظرت درباره دربی شصت و چهارم چیست؟
تجربه بالایی از رویارویی با استقلال دارم. باید پذیرفت که شرایط دربی با همه مسابقات متفاوت است و در جو خاصی برگزار می شود. در نیم فصل دوم استقلال در سطح بالایی قرار بازی می کند و برخلاف نیم فصل اول، بهتر از پرسپولیس بوده است.

*پیش بینی ات از نتیجه چیست؟
پیش‌بینی نتایج کار ساده‌ای نیست زیرا بارها یکی از تیم‌ها به لحاظ امتیاز و اعتماد به نفس موقعیت بهتری داشته؛ اما دربی را از دست داده و مغلوب شده است. نمی توانم در این زمینه اظهار نظر دقیقی داشته باشم.

*به عقیده بسیاری از هواداران و کارشناسان، الونگ همواره مقابل استقلال عملکرد خوبی داشته است. علت اصلی این موفقیت چیست؟
دربی شرایط متفاوتی با سایر دیدارها دارد؛ اما به دلیل آمادگی روحی موفق شدم که فصل گذشته بازی خوبی را مقابل استقلال انجام دهم.

*در دربی 65 شانس کدامیک از تیم‌ها برای پیروزی بیشتر است؟
امیدوارم پرسپولیس با تعصب و هماهنگی بازیکنان پیروز شود؛ اما همانطور که گفتم، پیش بینی نتایج کار ساده ای نیست.

*آیا قبول داری که به دلیل عملکرد خوبت برابر استقلال محبوب هواداران پرسپولیس شده‌ای؟
بدون شک ارائه بازی خوب در دربی تاثیر زیادی روی نگرش هواداران دارد. خوشحالم که در 2 فصل گذشته بازی‌های نسبتا خوبی را مقابل استقلال ارائه کردم.

*چرا بیشتر دربی‌ها به لحاظ تاکتیکی و جذابیت در شرایط خوبی برگزار نمی‌شوند؟
رسانه‌ها توجه ویژه‌ای به این مسابقات دارند. مصاحبه‌های زیاد با بازیکنان دو تیم، ذهنیت نفرات حاضر در میدان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آنها نمی‌توانند به طور کامل توانایی‌هایشان را در میدان به نمایش بگذارند. پیروزی در دربی‌ اهمیت زیادی دارد؛ اما بازیکنان و حتی کادر فنی تحت تاثیر جو قرار می‌گیرند.

*دربی ایران چه تفاوت‌هایی با دربی‌های بزرگ جهان مثلاً اینتر میلان و آث میلان ایتالیا دارد؟
به دلیل حساسیت مسابقه استقلال و پرسپولیس، تفاوتی با دربی‌های بزرگ جهان مانند ال کلاسیکو بارسلونا و رئال مادرید اسپانیا و اینترمیلان و آث میلان ایتالیا ندارد؛ اما به لحاظ کیفیت و تاکتیکی متفاوت است. در اروپا دربی‌ها به مراتب در کیفیت بالاتری برگزار می‌شوند.

*نظرت درباره قضاوت داوران خارجی در دربی چیست؟
به دلیل حساسیت بالای مسابقه، موافق حضور آنها هستم. داوران ایرانی عملکرد خوبی دارند؛ اما به دلیل مسایل حاشیه‌ای و شناخت آنها از جو موجود، ناخودآگاه تحت تاثیر قرار می‌گیرند. بهتر است که دربی را داوران خارجی قضاوت کنند.

*بزرگترین آرزوی الونگ در فوتبال چیست؟
در ایران دوست دارم با پرسپولیس قهرمان لیگ قهرمانان شوم. سپس در پی درخششم در ایران در ترکیب ثابت تیم ملی کامرون بازی کنم؛ اما بزرگ ترین آرزویم این است که روزی در یک تیم بزرگ اروپایی بازی کنم. بارسلونا تیم مورد علاقه من است و این آرزو در سن 23 سالگی چندان دور از دست نیست.


*با توجه به حضور چند ساله‌ات در پرسپولیس،‌بزرگترین مشکل فوتبال ایران چیست؟
فکر می‌کنم نوع تفکرات بازیکنان با کشورهای بزرگ متفاوت است. این مشکل بزرگی محسوب می‌شود. بازیکنان ایرانی بیش از آنکه به مسایل گروهی توجه داشته باشند، بیشتر به حرکات انفرادی تمرکز دارند. این نوع تفکر در بازی فوتبال نمی‌تواند راهکار خوبی باشد؛ اگرچه ایران، بازیکنان خوبی را در تیم‌های خارجی دارد. آنها باید با فعالیت در اروپا به اهمیت کار گروهی پی برده و در ایران روی آن تمرکز کنند.

*افشین قطبی با مصطفی دنیزلی، ‌سرمربی فصل گذشته چه تفاوت‌هایی دارند؟
نوع فعالیت و مربیگیری قطبی با دنیزلی کاملا متفاوت است. قطبی با وجود آنکه نسبت به دنیزلی بسیار جوان‌تر است؛ اما نوع ارتباطش با بازیکنان و روانشناسی اش نسبت به مربی ترکیه‌ای بهتر است. به لحاظ تاکتیکی و نحوه تمرینات، تفاوت چندانی ندارند و هر دو همواره به بازی هجومی توجه دارند. دنیزلی گاهی اوقات خیلی عصبی می‌شد و برخورد بدی با بازیکنان داشت؛ اما قطبی چنین اخلاقی ندارد. البته فصل گذشته با مربیگری دنیزلی فرصت‌های خوبی برای قهرمانی داشتیم. معتقدم چنانچه از موقعیت ها به درستی استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم قهرمانی را کسب کنیم.


چهارشنبه 87/1/14 ساعت 8:21 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

خبرگزاری فارس: هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باتوجه به شرایط حساس تیم، در دربی همان کعبی جام جهانی می‌شوم.

حسین کعبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار داشت: به دنبال حرف بیهوده نیستم. باید قبول کرد که ذوب‌آهن با برنامه‌تر و خیلی بهتر از پرسپولیس بازی کند تا دو گل زیبا هم بزند.
وی افزود: نمی‌توانم کسی را مقصر این باخت قلمداد کنم؛ اما فقط می‌توانم نظر بدهم که تیم‌های لیگ برتری در خانه خود اصلا امتیازها را مثل فصل‌های قبل از دست نمی دهند.
کعبی درباره بازی روز پنجشنبه برابر استقلال گفت: دربی پرسپولیس و استقلال شرایط خاص خودش را دارد و با بقیه بازی‌ها فرق دارد؛ به طوریکه بازیکنان و هواداران دوست دارند تیمشان در تمام بازی‌های لیگ برتر ببازد؛ اما دربی را پیروز باشند.
وی افزود: اصلا به باخت در دربی فکر نمی‌کنم چون قصد دارم باتوجه به حساسیت شرایط پرسپولیس و نیاز مبرم به 3 امتیاز و از یاد بردن چند بازی کمی ضعیف خودم در چند هفته گذشته، همان کعبی جام جهانی باشم.
کعبی خاطر نشان ساخت: به هیچ عنوان نباید از شایستگی استقلال گذشت؛ اما برد در این مسابقه با تمام بازی‌های دیگر تفاوت های زیادی دارد که قابل انکار نیست.
مدافع ملی پوش پرسپولیس درباره عدم حضوری در ترکیب برابر کویت گفت: شرایط بسیار خوبی را داشتم؛ اما به نظر دایی احترام می‌گذارم. نباید به راحتی با کویت تقسیم امتیاز می کردیم چون در وزنه ترازو سنگین تر از آنها بودیم.


چهارشنبه 87/1/14 ساعت 8:20 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

         

آخرین تمرین تیم فوتبال استقلال پیش از دیدار برابر پرسپولیس در حالی عصر امروز برگزار شد که علی فتح الله زاده با حضور در جمع آبی پوشان عملکرد بازیکنان را زیر نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین تمرین تیم فوتبال استقلال تهران پیش از دیدار با پرسپولیس از ساعت 15 امروز در زمین شماره دو ورزشگاه آزادی برگزار شد.

علی فتح الله زاده، کامران منزوی و ناصر حجازی با حضور در این تمرین ضمن زیر نظر گرفتن عملکرد بازیکنان این تیم، با حضور خود سعی کردند انگیزه و روحیه بازیکنان را برای دیدار با پرسپولیس افزایش دهند.

در اکثر زمان این تمرین بازیکنان به مرور برنامه های تاکتیکی پرداختند که سانتر از جناحین، شوت به دروازه و استفاده از عمق دفاع حریف از اصلی ترین تمرینات آبی پوشان محسوب می شد.

در جریان این تمرین فیروز کریمی از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد که پزشک تیم استقلال با یخ درمانی، مشکل سرمربی استقلال را برطرف کرد.

همچنین محسن بیاتی نیا که پس از مدتها مصدومیت در تمرینات گروهی آبی پوشان شرکت می کند، به احتمال زیاد در بازی با پرسولیس حضور نخواهد داشت اما می تواند از دیدار با راه آهن این تیم را همراهی کند.

شصت و چهارمین دیدار سنتی تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر ساعت 15 فردا در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.


چهارشنبه 87/1/14 ساعت 8:16 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

         

آخرین تمرین تیم فوتبال استقلال پیش از دیدار برابر پرسپولیس در حالی عصر امروز برگزار شد که علی فتح الله زاده با حضور در جمع آبی پوشان عملکرد بازیکنان را زیر نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین تمرین تیم فوتبال استقلال تهران پیش از دیدار با پرسپولیس از ساعت 15 امروز در زمین شماره دو ورزشگاه آزادی برگزار شد.

علی فتح الله زاده، کامران منزوی و ناصر حجازی با حضور در این تمرین ضمن زیر نظر گرفتن عملکرد بازیکنان این تیم، با حضور خود سعی کردند انگیزه و روحیه بازیکنان را برای دیدار با پرسپولیس افزایش دهند.

در اکثر زمان این تمرین بازیکنان به مرور برنامه های تاکتیکی پرداختند که سانتر از جناحین، شوت به دروازه و استفاده از عمق دفاع حریف از اصلی ترین تمرینات آبی پوشان محسوب می شد.

در جریان این تمرین فیروز کریمی از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد که پزشک تیم استقلال با یخ درمانی، مشکل سرمربی استقلال را برطرف کرد.

همچنین محسن بیاتی نیا که پس از مدتها مصدومیت در تمرینات گروهی آبی پوشان شرکت می کند، به احتمال زیاد در بازی با پرسولیس حضور نخواهد داشت اما می تواند از دیدار با راه آهن این تیم را همراهی کند.

شصت و چهارمین دیدار سنتی تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر ساعت 15 فردا در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.


چهارشنبه 87/1/14 ساعت 8:16 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

                                                                                         

در حالی که دیدار سنتی استقلال و پرسپولیس فردا در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود ، سرمربیان دو تیم به برد تیمهایشان در این بازی خوش بین هستند.
به گزارش شبکه خبر ، فیروز کریمی سرمربی استقلال تهران پس از تمرینات این تیم در زمین شماره 2 ورزشگاه آزادی تهران گفت : دربی پایتخت با مساوی به پایان نخواهد رسید و یک تیم که به احتمال زیاد استقلال است برنده این دیدار خواهد شد. 

سرمربی استقلال تهران افزود : پس از شکست مقابل تیم فوتبال
سپاهان ، تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته ایم و مطمئن باشید اگر بازیکنان ما طبق دستورات داده شده عمل کنند پیروز میدان خواهیم بود. 

تمرینات تیم استقلال تهران ساعت 15 امروز به مدت یک ساعت در
زمین شماره 2 مجموعه ورزشی آزادی تهران در حضور هواداران و خبرنگاران برگزار شد.

قطبی سرمربی پیروزی تهران که به خبرنگاران و تصویربرداران تنها
ابتدای تمرین اجازه مصاحبه و پوشش خبری داده بود ، چنین گفت :
برای هر مربی و یا بازیکن افتخار است که در این دربی شرکت کند
و من خوشحالم فردا به عنوان سرمربی پیروزی نقش خود را ایفا
خواهم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد : بازیکنان ما تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته اند و برای دربی انگیزه فراوانی دارند و من بسیار به کسب 3 امتیاز این دیدار خوشبین هستم . 

تمرینات تیم فوتبال پیروزی تهران نیز ساعت 17 در مجموعه ورزشی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در شرایطی برگزار شد که همه بازیکنان این تیم در تمرینات حضور داشتند و به گفته دکتر زرینه پزشک تیم هیچ مصدومی در اردوی این تیم وجود ندارد و تنها عباس آقایی که از گذشته دچار یک مصدومیت جزیی شده بود در حال حاضر با صحت کامل در تمرینات حاضر شده است.

چهارشنبه 87/1/14 ساعت 8:9 عصر
نویسنده :  محمد جواد مرادی

سرمربی تیم فوتبال پیروزی تهران گفت : بازی مقابل تیم استقلال تهران دیدار محشری خواهد بود زیرا برای صدرنشینی در جدول رده بندی به میدان می رویم.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، افشین قطبی افزود : اگر آن 6 امتیاز کسر نشده بود ، هنوز تیم فوتبال پیروزی صدرنشین بود.

این مربی تاکید کرد : کسر این امتیازها ، جدول رقابت های فوتبال باشگاه های برتر کشور را جالب تر کرده است.

وی اظهار داشت : تیم فوتبال استقلال تهران بهتر شده است ضمن آنکه نزدیک شدن این تیم را به صدرجدول پیش بینی می کردم.

قطبی درباره تیم فوتبال پیروزی تهران هم گفت : اگر قهرمانی می خواهیم باید بهترین نوع از فوتبال خود را در زمین بازی ارائه کنیم .

همچنین سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در باره بازی با تیم پیروزی گفت : هواداران برتری آبی پوشان را در شهرآورد شصت و چهارم خواستارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، فیروز کریمی افزود : تلاش می کنیم با بازسازی روحی و روانی و تمرینات منظم مقابل تیم فوتبال پیروزی تهران به میدان برویم.

وی ابراز امیدواری کرد تیم فوتبال استقلال تهران با یاری خدا و ارائه بازی منطقی برنده شهرآورد شود.

کریمی با ابراز تاسف از باخت تیم فوتبال اسقلال تهران مقابل سپاهان گفت : با وجود شایستگی به سپاهان باختیم و از این بابت شرمنده هواداران هستیم .

وی با تشکر از هواداران استقلال تهران گفت : هواداران در روز شهرآورد هم از استقلال حمایت کنند و آبی پوشان را تنها نگذارند و با صبر و حوصله تیم خود را تشویق کنند.

دیدار شصت و چهارم تیم های فوتبال پیروزی و استقلال تهران در چارچوب هفته بیست و چهارم رقابتهای باشگاه های برتر کشور ، ساعت 15 روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.


چهارشنبه 87/1/14 ساعت 8:4 عصر
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
پرسپولیس با پنج گل شیرین‌فراز را شکست داد
[عناوین آرشیوشده]
فهرست
99031 :کل بازدیدها
16 :بازدید امروز
11 :بازدید دیروز
درباره خودم
sport
لوگوی خودم
sport
لوگوی دوستان
لینک دوستان
ایحسب الانسان ان یترک سدی
سوماموس
عــــشقـــــولـــــک
esperance
رنگارنگ
.:بازی+دانلود+موبایل:.
بوی خوش ظهور
قلبی از یخ
خلوت تنهایی
انتظار
*** گر بدانی بعد از این ها چیستند ***
بوی یاس
علافی از دیار ابهر
اشتراک
 
آرشیو
نیمه دوم اسفند
نیمه اول فروردین
نیمه دوم فروردین
بهار 1387
طراح قالب